Viborg AM

En klub i stadig udvilkling

Atletik

DAF

Statletik

TRACKS

Atletik TV

My Raceresult 

Sportstiming

Ultimate sportservice

Til konkurrencer bruges klubdragt: Neongul T-shirt/singlet og sorte shorts/tights.

 

Du kan bestille klubdragt her

 

Udstyr

Det vigtigste udstyr er til atletik er gode løbesko, der passer godt og giver god støtte til foden. Når nye atleter er kommet godt igang med træningen og har været til de første stævner, kan det være en fordel at anskaffe sig et par pigsko. Begynderen skal vælge en allround pigsko, special-pigsko til de forskellige øvelser er først aktuel efter flere års træning. Det er svært at finde pigsko i butikker, men ved flere stævner er der ofte en stand, hvor man kan blive vejledt, prøve og købe pigsko. Kender man størrelse og model, kan pigskoene købes på nettet.

Træningstøj

Til træningen udendørs skal man være påklædt efter vejret, gerne tøj i flere lag, så man kan tage et lag af efter opvarmningen og stadig være godt klædt på. Det er vigtig at holde muskler, knæ og andre led varme, så skader kan undgås. Der vil opstå pauser i træningen, hvor man ikke må stå og blive kold.

Her ses stævnekalenderen for Løb Ungdom.

Du kan med fordel også se den på vores klubmodul hjemmeside eller i APP'en 

Klik her for at komme til Viborg AM's klubmodul

Klik her for at hente APP til Iphone

Klik her for at hente APP til Android

Trænerne for mellem/lang er følgende

Lars Vels – Elitetræner

Torben Bundgaard – Træner

Ingerlise Villum – Træner

Alle trænere har mange års erfaring fra egen karriere og træner gerning

Løb for ungdom i Viborg AM.

Børn kan starte som 12 årige på holdet, det forventes at kommende løbere på dette hold kan løbe 30 minutter uden pause inden de starter, man kan blive på holdet indtil man er 22 År.

Træning for Mellem/lang distance holdet:

I Viborg AM er der 2 træningssamlinger om ugen, det foregår på og fra atletikstadion i Viborg hver tirsdag og torsdag.

Fællestræningen starter begge dage 16.30 til 18.00 der indgår typisk intervaller og noget coretræning, der trænes ude hele året, også når det regner eller der er frostvejr.

Træningsplanen formidles til løberen via en lukket facebook gruppe, man bliver medlem af ved indmeldelse i klubben, hvor det detaljeret er beskrevet hvad der skal ske de 2 pågældende dage, træningen og intensiteten ændres fra gang til gang, ud fra sæson og om der er nogle vigtige løb i planlægningen.

Mellem/lang distance er primært baneløb, med dette forstås 800m – 1000m - 1500m – 3000m, hvor holdet er til mange konkurrencer om året, de helt store konkurrence mæssige mål om året er Dansk ungdoms mesterskab (DMU) inde og ude, evt. deltagelse i cross turnering, enkelte landevejsløb + det lokale og meget traditionelle søndersøløb som afholdes i Maj.

Mange på holdet som har nået et vist niveau får tilbudt et personligt træningsprogram, der fylder ugen op med træning, så det tilpasses den enkelte atlet, hvor de 2 træningssamlinger indgår i, for yderlig information om dette, se Viborg AM´s elite politik.

Nye løbere er mere end velkomne, man tilbydes at prøvetræne 4 gange, inden man skal meldes ind.

Aktuelle resultater fra Viborg AM

Klubben er meget afhængig af forældrenes opbakning, vi kan f. eks. ikke arrangere stævner uden jeres hjælp. Alt arbejde i klubben udføres af frivillige og der er altid brug for flere hænder.


Nye forældre kan at melde sig ind i forældregrupperne på Facebook, hvor al kommunikation som stævnetilmelding og aflysning/flytning af træninger foregår:

Viborg AM _forældre + ungdom



Læs Viborg Atletik og Motions

Forldremanual_2024.pdf 

- og vil du gerne have manualen i hånden, er det muligt at printe den som folder, husk at udskrive på begge sider.
Manualen giver svar på de fleste spørgsmål, - ellers spørger du i ovennævnte Facebookgruppe.

I forbindelse med konkurrencer, danske og vestdanske mesterskaber (DM og VDMU) eller hvor man deltager under ViborgAM skal der bæres klubdragt, singlet/T-shirt samt sorte shorts/tights. Under DM og VDMU er det altid et krav, at man bærer klubdragt.

Du kan bestille klubdragt her

 

Dit udstyr
Løbetræning kræver ikke dyrebart udstyr for at dyrke, men med tiden som man bliver bedre, kan det blive nødvendigt at udvide garderoben med flere slags løbesko til forskellige discipliner. De ting man skal købe, skal til gengæld være af en rigtig god kvalitet, for det skal kunne holde til meget. Og det rigtige udstyr hjælper med at forebygger skader, samt det er altid mere bekvemt hvis det sidder godt samt føles rart at have på.

Træningstøjet
Når man skal til træning, kan man have en yderpåklædning på, bestående af lange bukser eller lange tights og en jakke. Det er selvfølgelig afgørende hvilken årstid det er. Under yderpåklædning kan man have et par korte bukser og en T-shirt. Så snart man er godt varmet op, kan man smide yderpåklædning og træne i de korte bukser og T-shirt Man må under ingen omstændigheder stå og fryse, når man skal dyrke atletik, eksempel skal man ikke have korte bukser når temperaturen er under 15 grader, og fra 15 til 10 grader kan man have ¾ bukser ellers så man let blive skadet da knæ bliver kolde.

Træningssko
Man skal have et par gode løbesko. Her skal man ikke gå på kompromis, det er det forkerte sted at spare. Skoene skal på en gang være lette og alligevel stabile og slidstærke, det kan være en fordel at have 2 par løbesko af forskellig slags så man ikke altid løber helt ens i forskellige sko og derved mindsker risikoen for skader. Når man finder ud af hvad man vil løbe af distance, kan det være man skal have et par pigsko eller måske cross sko. Men det er først når man er blevet en habil løber det bliver nødvendigt.

Pigsko
Til fodbold bruger de fodboldstøvler. Når man skal løbe mellem eller langdistance løb på bane bruger man pigsko! Pigskoene er en af atletikkens/løberens vigtigste udstyr. Med pigsko forbedrer man sine resultater væsentligt. Når man er blevet en habil løber og vil løbe til stævner, kræver det pigsko.

Der findes mange forskellige modeller, både mellem eller lang distance-pigsko.

Her kan det være en fordel at snakke med de ældre løber, hvad de synes om forskellige modeller på markedet eller finde en forretning der forhandler pigsko så man kan spore sig ind på hvilken modeller man skal kikke efter, men det er altid vigtigt at finde den model der passer bedst til en selv.



 

 

 

Dansk Atletik

DGI

Statletik

Connect atletik Dansk Atletiks kalender

LIGA SPORT webbutik med bl.a. pigsko

 

Du er Master fra det år, du fylder 30 år. Hvert 5. år rykker du op i en ny klasse, så du alrid konkurrerer med nogen på ca. din egen alder. 

Distancer, hækhøjder og vægt på kasteredskaber afpasses til alderen, så alle har mulighed for at dyrke atletik hele livet.

Se mål og vægt for Mastersøvelserne HER

Mastersstævner

Der afvikles vestdanske og danske mesterskaber hvert år i alle Mastersklasser - og de fleste stævner på seniorniveau i Danmark er også åbne for Mastersatleter.

Nordiske Mesterskaber, Europæiske Mesterskaber og Verdensmesterskaber afvikles hvert andet år.
Til internationale mesterskabsstævner er der krav om landsholdstøj.

Læs om Danmarkstøj HER.

Masters stævneoversigt HER.

Find også stævner DAFs Kalender: HER

Mastersturneringen

Viborg AM har tradition for deltagelse i Mastersturneringen, der afvikles i fire kredse i hele landet. I foråret er der to indledende runder, hvorfra de 6 bedste hold i Vestdanmark og de 6 bedste hold i Østdanmark går videre til finalen, der afholdes i september skiftevis i øst og vest.

Læs mere om Mastersturneringen HER.

Træning

Du træner selvfølgelig sammen med din sædvanlige gruppe, men søg medlemskab i Facebook-gruppen: "Viborg AM Masters", her kommer oplysninger om stævner og træninger.

På Dansk Atletikforbunds Mastersside kan du finde mange flere oplysninger! Se HER.

Viborg Atletik og Motion har ca. 40 børn og unge, der dyrker atletik på tre hold. Træningen foregår på Viborg Atletikstadion, Vinkelvej 32, 8800 Viborg. I vinterhalvåret trænes indendørs i hallen på Viborg Gymnasium og HF.
Atletik består af løbe-, springe- og kastediscipliner. Længere løb trænes på et seperat hold, se Ungdom Løb.

Fra 14 år skelnes der mellem talent og bredde, så atleten har mulighed for at være i et træningsfællesskab med ligesindede.
Atletik er en individuel sport, hvor den enkelte forsøger at forbedre sine egne rekorder, og der er et stort sammenhold, hvor man hjælpes ad og glædes over hinandens resultater.
Der tilbydes stævner både på hjemmebane og i vore naboklubber, jo ældre udøveren er, des flere stævner bliver tilbudt.

 

Vinterferie ABC
Fra 12.02.2015 00:00 til 12.02.2015 00:00 Ved Marselisborghallen, Århus


Nålestævne og træningssamling
Fra 24.04.2015 18:00 til 25.04.2015 16:00 Ved Hvide sande


Herning Games
Fra 09.05.2015 11:00 til 09.05.2015 15:00 Ved Herning Atletikstadion


NVJ-stævne
Fra 20.05.2015 18:00 til 20.05.2015 20:30 Ved Holstebro Atletikstadion


NVJ-stævne
Fra 01.06.2015 18:00 til 01.06.2015 20:30 Ved Stoholm Fritids- og Kulturcenter

 

Atletikudvalget arbejder med atletikkens årshjul, lægger budget for det kommende år og tager aktuelle emner op, så afdelingen kører bedst muligt. Der afholdes atletikudvalgsmøde en gang om måneden, - sidste onsdag i måneden.


Atletikudvalget består af:
Sonja Sieg Stigsen, atletikkens kontaktperson: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. /20 85 53 18, repræsenterer atletikbørn 8-11 år og Mastersatleter (fra 30 år og op).
Ole Trier Nørskov, repræsenterer atletikungdom 12-22 år.
Caroline Christensen Nordentoft og Dicte Bundgaard repræsenterer de unge løbere.
Tobias Krath Hansen repræsenterer de unge i de tekniske atletikdiscipliner.


Vil du gerne gøre en indsats i atletikudvalget, er der plads til flere! Henvendelse til kontaktpersonen.

 

Viborg Atletik og Motion har ca. 80 børn og unge, der dyrker atletik fordelt på hold. Kammeratskabet vægtes højt, selv om atletik er en individuel sport, hvor den enkelte hele tiden forsøger at forbedre sine egne personlige rekorder. Der tilbydes stævner både på hjemmebane og i vore naboklubber, jo ældre udøveren er, des flere stævner bliver tilbudt.

 

De tre hold:

Børn 8-11 år træner torsdage kl. 16.30-18.00.

De grundlæggende færdigheder i atletikkens discipliner trænes, gerne via leg. ”Det skal være sjovt at gå til atletik” er trænernes motto.
Trænere: Sonja Stigsen, Maria Fai Dalager og Peter Videsen.


Børn/unge fra 12 år træner tirsdage og torsdage kl. 16.30-18.00

Der trænes to gange om ugen, yderligere træning efter aftale. Træningen er mere struktureret og specialiseret efter disciplinerne og udøvernes udviklingspotentiale.   
Trænere:  Mick Thisted, Ole Trier Nørskov og Mathias Skov Hansen.


Mellem/langdistanceløbere træner tirsdage og torsdage kl. 16.30-18.00 hele året.

For børn og unge fra 12 år, der der har lyst til at løbetræne. Træningen består oftest af intervaltræning på atletikstadion og i terrænet omkring. Børn under 12 år kan deltage i begrænset omfang efter aftale med trænerne.
Trænere: Lars Vels, Ulla B. Jacobsen og Ingerlise Villum Jensen.

Generelt:

I vinterperioden ligger noget af træningen indendørs, så man skal have tøj med til både ude og inde.

Træningen følger skolernes ferier, i ferierne er der kun træning efter aftale med trænerne.

Venteliste. Det er vort mål, at det skal være rart at gå til atletik, både for børnene/de unge og for de frivillige trænere, derfor kan vi ikke lade flere starte, end der er trænere til.

Forhør om der er plads på til dig, mail til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. – og har du lyst til at starte som træner, er det samme adresse! Vi skal nok sørge for at du kommer på trænerkursus.

Masters (tidligere: Veteraner)

Du er Master fra det år, du fylder 30 år. Hvert 5. år rykker du op i en ny klasse. Der afvikles vestdanske og danske mesterskaber hvert år i alle klasser.
Nordiske Mesterskaber, Europæiske Mesterskaber og Verdensmesterskaber afvikles hvert andet år.
For at stille op til stævner skal du være elitemedlem og stille op i klubdragt, og til internationale mesterskabsstævner skal du stille op i landsholdsdragt.

Mastersturneringen

De sidste ca. 25 år har Viborg AM deltaget i Mastersturneringen med et kvindehold, fra 2015 har vi også haft MIX-hold med i turneringen.

Træning

Du træner selvfølgelig sammen med din sædvanlige gruppe, men søg medlemskab i Facebook-gruppen: Viborg AM Masters, her kommer oplysninger om stævner og træninger.

På  Dansk Atletikforbunds Master-side kan du finde mange flere oplysninger!

Se Dansk Atletikforbunds terminsliste og vælg måned.

Udpluk af terminslisten:

09.01.2010 Indendørsstævne Århus
23.-24.01.2010 Vestdanske M. inde ungdom Århus
30.01.2010 Indendørsstævne Århus
31.01.2010 VT 3: Gadeløb Roskilde
6.-7.3.2010 DM inde ungdom Skive
13.03.2010 VT 4: DM lang cross Viborg
14.03.2010 VT 5: DM kort cross Viborg
28.03.2010 VT 6: DM 10 km. landevej Århus

 

 

 

 

 

 

 

 

VT=Vinterturnering: Puma Cross- & Landevejs Cup

Tilmelding:
Vinterturnering til Dennis Lybæk Nielsen: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Veteraner til Sonja Stigsen: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Børn og unge til trænerne.
Elite M til (Michael Elkjær) og elite K til Birgitte Jørgensen.

Viborg Atletik og Motions atletikafdeling har hjemmebane på Viborg Atletikstadion ved Gymnastik og Idrætshøjskolen,  Vinkelvej 32, 8800 Viborg.

Atletikafdelingen er medlem af Dansk Atletikforbund, DAF og Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger, DGI. Vi deltager i stævner og arrangerer stævner i begge forbund.

Du vil her kunne finde klub statistikker tilbage til år 2001.


Klik på ikonet herunder for det ønskede år og se statistikken i en xls-fil (Microsoft Excel-fil).

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

   

Viborg atletikstadion blev indviet den 18. maj 2008.

Uddrag af formand Erland Erlandsens åbningstale:
"Det nye atletikstadion er udstyret med seks 400 m rundbaner, otte baner til de korte sprinterdistancer fra 40 til 100 m samt til 110 m hækkeløb og en vandgrav til forhindringsløb på bane. Der er desuden anlæg til længdespring, højdespring, kuglestød, spydkast samt et kastebur til diskos og hammerkast. Atletikstadion er udstyret med otte lysmaster samt et højtaleranlæg. I de to bygninger, som ligger vest for stadion, er der to kontorer, to toiletter samt et isoleret og et uisoleret redskabsrum. Mellem de to bygninger er der en stor overdækket terrasse."

Foråret 2013 opførtes et længe savnet klubhus i forlængelse af den eksisterende bygning på atletikstadion.

I 2017 kunne klubben indvie et stangspringsanlæg og forår 1018 kom et el-tidsanlæg til. De sidste to nyanskaffelser kom til via sponsorer (sponsorløb) og fonde.

Der er dog stadig plads til forbedringer, som bomme til forhindringsløb, flere hække til hækkeløb og diverse kasteredskaber.

pdfReferat

Atletikudvalgsmøde torsdag den 9. januar kl.19.00 i klublokalet.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra 05.09.2013

2. Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3. Nyt fra grupperne, herunder inddeling af de store – og trænersituationen

4. Forældrenetværk, herunder sociale arrangementer 2014
(Hvide Sande, træningssamling med overnatning, 24-timers løb, julearrangement)

5. Sæsonplanlægning – hvilke stævner vægter vi til hvilke grupper? Hvem tager med som trænere?

6. Stævner i udlandet, udtagelses-kriterier? Samarbejdet i NVJ omkring VUS glippede sidste år, hvad gør vi i år?

7. Styrketræningsrummet, hvad mangler?

8. Referat fra NVJ-årsmødet
Ønsker til øvelser til nyt NVJ-stævne (den 11.09.2014)

9. Evaluering af:

Juleafslutning
Klubmesterskaber
NVJ-Mesterskaberne

10. Træningstider for de store og mellemgruppen efter påske, beholder vi vintertiderne?

11. Dato for forældremøde?

12. Stævnemedhjælper kursus før første stævne?

13. Eventuelt.

Referat:

Deltagere: Kathrine Monberg, Mads Moos Larsen, Ole Trier Nørskov, Morten Skov Hansen, Ulla B. Jacobsen, Sonja Stigsen.

Velkommen til Ulla, nyt medlem i udvalget :-)

Ad 1: Godkendt.

Ad 2: Godkendt.

Ad 3:
De store atleter: Mads og Mathias træner mere nu, 5 gange om ugen. Morten har lavet træningsprogram til dem. Lars Märcher sætter sig ind i kast. Tine og Lisbeth er en god hjælp. Træningen fungerer godt. Tilgodeser de 14+ årige ved at dele efter alder ved træningen. Strukturer højdesprings-træningen og lader det smitte af på de andre discipliner. Morten skal på uddannelse til marts, så vi kommer til at mangle en tekniktræner til de ældste. Eventuelt spørge Esben. Morten prøver at lave aftaler med Silkeborg og Herning om træningssamarbejde.
De unge løbere: Rigtigt mange nye, Lars Vels laver individuelle træningsprogrammer til dem. De er meget engagerede og motiverede. De er med i vinterturneringen og andre stævner, hvor de klarer sig rigtig godt. Svært at holde dem tilbage, så de ikke overtræner og bliver skadede. Gode sociale arrangementer med gruppen.
Mellemgruppen: Der kom mange nye efter olympiaden, og tendensen fortsætter. Stadig mange til træningen og de er meget motiverede, det smitter af på de få "snakkehoveder", der kommer bedre med. Savner at tage redskaber med til hallen, men rart at vi har hallen med redskaber og ribber for os selv.
Familieatletikken holder pause.

Ad 4:
Der er møde i forældre-netværksgruppen den 4. februar kl.19. Ulla prøver at få en eller to med fra løbeafdelingen. Lisbeth Kjeldsteen overtager tilmelder-rollen. Forældrene kommer ind over de sociale arrangementer og stævnedeltagelsen, hvor de kan være med til at skabe en god base og tryghed for deltagerne.

Ad 5
Sonja laver en stævneliste, der sendes rundt, så trænerne kan skrive på hvilke stævner de kan tage med til.
Der er ønske om små interne trænerkurser med en disciplin pr. gang. Forskellige instruktører blev foreslået. Emner kontaktes.

Ad 6:
Der er stemning for at vi selv arrangerer en rejse evt. sammen med Herning. Vi kan måske bruge Hernings metode: Dem der har gejst, træner 4 gange om ugen og er stævnevandte, kan komme i betragtning til turen. Cirka antal undersøges nu, da der skal bookes hotel. Vi tænker på VUS i Göteborg sidst i juni.

Ad 7:
Der er bevilget penge til en del redskaber til indretning af styrkerummet. Morten har lavet en ønskeliste og går i gang med at købe ind.

Ad 8:
Øvelser til NVJ-stævne 11.09.2014: Løberne vil gerne have en 3000 m, det prøver vi at starte stævnet med, disciplinerne bliver:
-Indtil 7 år: 40 m, længdespring, kuglestød
8 -9 år: 40 m, længdespring, kuglestød.
10 - 11 år: 60 m, højdespring, længdespring, kuglestød.
12 - 13 år: 80 m, højdespring, længdespring, diskoskast, spydkast.
14 og ældre: 100 m, højdespring, længdespring, diskoskast, spydkast.
Alle: 3000 m fra stævnestart.

Ad 9:
Hyggelig juleafslutning – med fantastisk stor deltagelse.
NVJ-Mesterskaber med god stemning og ingen "kiks".
Godt klubmesterskab, selv om begge strimmelure svigtede ved 3000 m. Her blev vi reddet af Agnes' mobiltelefon, der kunne tage mellemtider.

Ad 10:
De store og mellemgruppen beholder tiden 17.00 – 18.30. når vi vender tilbage på atletikstadion efter påske. Så er træningstiden ens sommer og vinter, og trænerne kan nå hjem fra arbejde uden at stresse.

Ad 11:
Vi holder forældremøde den 3. april kl.17.30 i klublokalet.

Ad 12.
Vores nålestævne er ikke datosat endnu, men vi laver et "dommerkursus" forud for stævnet.

Ad 13:
Ung sportsmester: Vi har 6 kandidater, deres trænere inviteres med.
Der er ønske om at bruge klublokalet mere, evt. forud for træning – man kan læse lektier mellem skole og træning. Mulighed for en nøglekoks med en kode?

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 5. september kl.18.15 på atletikstadion.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra 21.03.2013

2. Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3. Nyt fra grupperne

4. NVJ-Mesterskaber lørdag den 21. september

5. Klubmesterskaber lørdag den 28.september

6. Vintertræningen

7. Styrketræningsrummet

8. Forældremøde forud for vintersæsonen

9. Forældrekursus: Stævnemedhjælper

10. Sociale arrangementer

11. 24-timersløb og VUS i Gøteborg. Hvad gik galt og hvad gør vi fremadrettet?

12. Ny pokal

13. Eventuelt

Referat:

Deltagere: Morten Skov Hansen, Mads Moos Larsen, Ole Trier Nørskov, Sonja Stigsen.
Afbud: Kathrine Monberg.

Tom Pedersen har ønsket at træde ud af atletikudvalget, tak til Tom for mange års indsats :-)
Ole Trier Nørskov erstatter Tom i udvalget, velkommen til Ole :-)

Ad 1: Godkendt

Ad 2: Godkendt

Ad 3.
Familieatletik: Ikke så mange her i efteråret, men god stemning. Der er udskiftet en hjælpetræner, tak for indsatsen til Mathias og velkommen til Cecilie.
Mellemgruppen: Der er rigtig mange atleter, det går rigtig godt. Lisbeth og Jens er hjælpetrænere og gør det godt.. Eddi vil evt. hjælpe til vinter, som tilkaldevagt. Der gøres forsøg på at inddrage forældre, der er på stadion, så der kan deles i flere grupper.
De store: Den store niveauforskel er en udfordring. Elitetræning sættes sammen til de bedste. God hjælp til træningen af Lars. Der brug for en atletikkyndig afløser nogle tirsdag, så Morten kan komme med højdespringerne til Herning og lære noget af deres trænere. De nye store har brug for basistræning, evt. forældrehjælp?
De ung løbere: Ikke repræsenteret.

Ad 4:
Der er sendt indbydelse og foreløbigt tidsskema ud. Medaljer er bestilt. Vi får igen brug for meget forældrehjælp til afviklingen af stævnet. Der sendes en stævnehjælper-manual ud til forældrene, så de kan ønske hvad de vil hjælpe med – og være lidt forberedte på opgaven.

Ad 5:
Klubmesterskaberne afvikles efter samme koncept som tidligere. Løberne har ønsket en 3000 m, de høres om det skal være 3000 m eller 5000 m.

Ad 6:
Tirsdagstræningen fastholdes på atletikstadion. Kastetræning og intervaller på stadion, styrketræning i styrketræningsrummet og spring i kælderen. Hjemmetræningsprogram udleveres til de store.
Torsdagstræning i Houlkær Minihal 17.00-18.30, fælles for mellem og store.

Ad 7:
Ribber ønskes i styrketræningsrummet, stativ til vægttræning, stativ til kropshævninger, store pilatesbolde 65 cm og madras så vi ikke ødelægger gulvet. Også TRX-rem til genoptræning en god mulighed. Vores stepbænke og vægtstænger hentes fra GIV.

Ad 8:
Forældremøde torsdag den 3.10 kl.17-18. Om vintertræning og indestævner. Klubtøj. m.m. Forældrenetværk til sociale arrangementer. Weekendtræningsamling.

Ad 9:
Vi vælger at sende stævnehjælper-manualen ud til forældrene med opfordring til at ønske en opgave, som de så kan sætte sig ind i.

Ad 10:
Trænerne bruger rigtig meget tid på at være trænere og tage med ud til stævnerne. Det vil de meget gerne koncentrere sig om. Vi vil gerne have et udvalg af forældre, der kan tage sig af den vigtige sociale del af klublivet.

Ad 11:
Træls at atleterne ikke kom med til 24-timersløbet i år. Deltagelse i VUS gik i vasken på grund af misforståelser klubberne imellem. Mulighed for indendørs stævne Göteborg, Julklappsjagten, i december. Mads og Mathias samt Morten som træner er inviteret med Herning.

Ad 12:
Intet nyt i sagen.

Ad 13:
Mads: Godt træningsstævne – kan bruges som socialt arrangement. Der var dog for mange discipliner, stævnet kan deles over to gange så man kan nå alle disciplinerne. Måske sammen med træningssamling – og anmeldt til DAF, så resultaterne er gyldige.

Morten: Kan vi lave et internt hjælpetrænerkursus?

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 21. marts kl.18.00 på atletikstadion.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra 29.09.2012

2. Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3. Nyt fra grupperne

4. Nyt fra bestyrelsen:

Klubhusbyggeri
Tilskudsregler
Klubtøj

5. Stævneplanlægning - gøres færdig sammen med trænerne

6. VUS i Göteborg 28.-30. juni - måske sammen med Skive?

7. Evaluering af:

Vintertræningen
Indesæsonen

8. Forældremøde omkring sæsonstart 4. april?

9. Træningssamling i Hvide Sande 19.-20. april 2013


Fond - ansøgning til bus?

10. Egne stævner:

Nålestævne mandag den 13. maj
NVJ-Mesterskaber lørdag den 21. september
Klubmesterskaber dato?

11.Trænerkurser:

DAF kastekursus 20.-21. april i Århus
DGI hjælpetrænerkursus 1 og 2 onsdag den 10. april 16.30 – 21.00 i Silkeborg

12. Eventuelt

 

Referat:

Deltagere: Tom Pedersen, Morten Skov Hansen, Mads Moos Larsen, Sonja Stigsen og som gæst Ole Trier Nørskov.
Afbud: Kathrine Monberg.

Ad 1: Godkendt.

Ad 2: Godkendt.

Ad 3 og 7:
Det går godt i grupperne, stadig mange børn hen over vinteren. Vintertræningen er gået godt i Houlkær Minihal, bedre end i hallen på idrætshøjskolen, da der er ribber og bomme m.m. til rådighed. Ønske om samme hal næste år.
Fint, at der har været trænet fælles for mellem og store om torsdagen. Der er planer om at lave noget socialt, evt. teambuilding for at alle føler sig med – og udgå klikedannelser. Desuden planer om stævnetræning i den almindelige træningstid – for at afmystificere stævnedeltagelse.
De ældste selvtræner efter træningsprogram noget af tiden. Ønske om assistance evt. fra Århus til højdespring.

Ad 4:
Klubhusbyggeriet følger planen, og bliver færdig først i juni. Nye tilskuds-regler er på vej. Det nye klubtøj er forsinket, vi kan nok først skifte til efterårssæsonen.

Ad 5:
Stævneplanen blev udarbejdet, og vedlægges referatet. Ikke alle trænere er på plads endnu.

Ad 6:
SS kontakter Skive AM for et samarbejde omkring VUS i Göteborg.

Ad 7: Se punkt 3.

Ad 8:
Der skal indkaldes til et forældremøde den 4. april kl. 17-18.
Nyt fra grupperne
Forældre hjælp ved træning og stævner
Status på klubtøj

Ad 9:
Bustransport koster 9.000 kr. Vi har søgt og fået afslag fra en fond – søger nu en anden. Der bliver en egenbetaling på 200 kr. pr. deltager.

Ad 10:
Klubmesterskaberne afvikles lørdag den 28. september. SS sørger for at anmelde vore tre stævner til DAF.

Ad 11:
DAF kastestævne evt. Morten.
DGI hjælpetrænerkursus 2 evt. Bjarke, Mathias. Kursus 1 evt. forældre?

Ad 12:
24-timersløb: Distancegruppen spørges om de vil arrangere for løbere og atletikbørn, evt.åbent for forældre.
Vi kan få doneret en ekstra ungdomspokal: Kammeratskabspokalen – Vi siger ja tak til Thiele.
Der er ønsker om ribber og andre styrketræningsfaciliteter til de store. Vi må nok afvente at klubhusbyggeriet bliver færdigt. Skive Kasserne kan evt. lave nogle udendørs redskaber, det skal afklares med idrætshøjskolen om vi må få noget lavet.
Til kvinde og mandeløbet den 5. maj er der ønske for en form for "børneparkering". Atletikafdelingen kan "vise sig frem" med atletikdiscipliner, som børnene kan deltage i.

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 29. november kl. 19 på atletikstadion.

Dagsorden:

1.   Godkendelse af referat fra 28.06.2012

2.   Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3.   Nyt fra grupperne

4.   Indestævner 2012/2013 udvælgelse og trænerdeltagelse

5.   Nyt fra bestyrelsen:

Klubhusbyggeri

Tilskudsregler

6.   Julearrangement torsdag den 13. december – hvem bestiller?

7.   Evaluering af:

24-timers løb 11.-12.-aug.

Ministævner 13. august og 15. oktober

NVJ-mesterskaber 22. sept.

Klubmesterskaber 30. sept.

Forældremødet 11. oktober

8.   Referat fra NVJ-årsmødet den 14. november

9.   Status på tøjudvalget

10.  Træningssamling i Hvide Sande 19.-20. april 2013. Fond - ansøgning til bus?

11.  Børneattest

12.  Eventuelt

Referat:

Deltagere: Tom Pedersen, Mads Moos Larsen, Kathrine Monberg, Sonja Stigsen.

Afbud: Morten Skov Hansen.

 

Ad 1:

Godkendt.

Ad 2:

Punktet børneattest tilføjet .

Ad 3:

Tilfredshed med forholdene på Houlkærskolen. Der ønskes mere tid i springsalen på sigt. Højskolen kontaktes for brug af videooptagelse. Forældreordningen fungerer fint.

Der er stadig brug for skilte på atletikstadion, så folk kan se, at banerne er optaget.

Ad 4:

Stævneplanen gennemgået og trænere sat på.

Ad 5:

De sidste tegninger gennemgået – alle tilladelser er på plads og byggeriet klar til start. Klubhuset er klar inden sommerferien :-)

Bestyrelsen arbejder stadig med at få tilskudsreglerne til at falde på plads – indtil da stadig behandling af ansøgninger i bestyrelsen.

Ad 6:

Julearrangementet bliver i Tinghallen den 13. december kl. 16.30 – 19.00.

Ad 7:

24 timers løbet var rigtig hyggeligt. Noget der er stemning for at gentage. De to ministævner var en god oplevelse – det sidste blev dog uden deltagelse fra andre klubber – det kom ikke frem på terminslisten før det var afviklet!

NVJ-mesterskabet gik godt – vi holder fast i at der skal være medaljer, klubberne deler udgiften i forhold til antal deltagere.

Klubmesterskaberne blev afviklet med 30 deltagere i en god og hyggelig atmosfære, hvor vi hjalp hinanden med afviklingen af stævnet.

Forældremødet var godt besøgt – meget positive forældre.

Ad 8:

Alle NVJ-klubber har lige som os god tilgang af nye atleter, der er grøde i den nordvestjyske atletik!

Fra DAF: Der er indført nye vægte på kasteredskaber – for at tilpasse de danske regler til de internationale.

Ad 9:

Tøjudvalget har haft et konstruktivt møde, Kathrine refererede. Næste møde er den 18.12.2012.

Ad 10:

Fonde søges.

Ad 10:

Der er indhentet børneattester på trænerne.

Ad 11:

Der er ønske om deltagelse ved VUS i Göteborg 28.-30. juni - måske sammen med Skive? Måske også Øresundsspelen?

Ref. SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 28. juni kl. 18 på atletikstadion.

Dagsorden:

1.  Godkendelse af referat fra 31.05.2012

2.  Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3.  Omlægning af børne- og ungdomstræningen?

4.  Fælles holdning til regler

5.  Hvis ændringer : Ny tekst til Viborg AM brochure og ændringer til hjemmesiden.

6.  Kommende arrangementer:

24-timers løb 11.-12.-aug.

Ministævner

NVJ-mesterskaber 22. sept.

Klubmesterskaber 30. sept.

7.  Tøj og tøjsponsporer

8.  Elitepolitik

9.  Fitness

10 .Eventuelt

 

Referat:

Deltagere: Morten Skov Hansen, Mads Moos Larsen, Kathrine L. Monberg, Sonja Stigsen.

Afbud: Tom Pedersen.

 

Ad 1: Godkendt.

Ad 2: Godkendt.

Ad 3: Diskussion om opdelingen af atletikbørn og -unge på de fire hold.

Familieatletikken har børn, der aldersmæssigt hører til mellemholdet, men det er et godt rekruteringsgrundlag, da flere fortsætter på mellemholdet.

Vi åbner også mulighed for, at der efter aftale mellem trænerne, kan deltage børn fra 9 år hos distancegruppen. Det kan være en fast torsdag om måneden eller et par tirsdage. Det skal være børn, der har lyst til at løbe, så de kan holde motivation for at løbe langt.

Ad 4:

Regler skal holdes, men passer reglerne ikke længere med praksis, skal de tages op til revision.

Ad 5:

Næste gang Viborg AM brochuren revideres, ønsker vi at fjerne den øvre grænse både hos de store atletikbørn og distancegruppen, så "12-17 år" ændres til "Fra 12 år".

Forslag til ny hjemmesidetekst:

Mellem/langdistanceløbere træner tirsdage og torsdage kl. 16.30-18.00 hele året

For børn og unge fra 12 år, der der har lyst til at løbetræne. Træningen består oftest af intervaltræning på atletikstadion og i terrænet omkring. Børn under 12 år kan deltage i begrænset omfang efter aftale med trænerne.

Trænere: Ingerlise Villum Jensen, Ulla B. Jacobsen, Lars Vels og Michael Elkjær.

(De øvre grænser fjernes også fra hjemmesiden)

Ad 6:

24-timers løb. Vi er tilmeldt med holdet: "Viborg Atletik og Motion, ungdom". Unge løbere, atleter og deres trænere har førsteret, derefter kan suppleres med forældre og søskende. Alle løber i den gule farve og gør dermed reklame for atletikafdelingen. Vi har teltplads, Ole Trier Nørskov kan låne os borde og stole. Morten Skov Hansen laver indbydelse, der sendes til grupperne. Der opkræves et lille gebyr på 50 kr. pr. deltager, så der kan indkøbes morgenmad, grillkul m.m.

Ministævner: Kathrine Monberg foreslår et ministævne med 800 m og 1500 m (vi kan tage et 5000 m med), gerne en hverdagsaften i starten af august. Skal datosættes, anmeldes til DAF og gøres reklame for.

Intet nyt til NVJ-mesterskaberne og klubmesterskaberne.

Ad 7:

Vi undersøger, om atletikafdelingen kan få en fælles T-shirt eller gerne overtrækstrøje med lange ærmer. Hvis vi må bruge sponsorer, kan det gøres til en rimelig pris. Derudover følger vi resten af klubben, når der kommer nyt overtrækstøj til klubben, men på vores tøj SKAL der stå atletik.

Ad 8:

Fortsat diskussion af, hvordan vi som klub bliver så attraktiv, at de unge bliver i klubben. Her blev nævnt individuelle træningsprogrammer og mulighed for vægttræning i klubben.

Ad 9:

Bestyrelsen høres, om der kan laves en klubaftale med et Fitness-center.

Ad 10: Intet.

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 31 maj kl. 18 på atletikstadion.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra 6.02.2011

2. Godkendelse af dagsorden – flere punkter?

3. Udtagelse af atleter til Vest DM – kriterier?

4. Trænersituationen

5. Fonde

6. Kommende arrangementer:

Arrangement i Undallslund (14. juni?)

24-timers løb 11.-12.-aug.

Ministævner?

NVJ-mesterskaber 22. sept.

Klubmesterskaber 30. sept.

7. Evaluering af:

Forældremødet 12. april

Hjælpetrænerkurset 17. april

Stævnemedhjælperkursus 26. apr.

Nålestævnet den 8. maj

8. Elitepolitik

9. Fitness

10. Vintertræning

11. Eventuelt

 

Referat:

Deltagere: Morten Skov Hansen, Mads Moos Larsen, Kathrine L. Monberg, Sonja Stigsen.

Afbud: Tom Pedersen

 

Velkommen i atletikudvalget til Kathrine.

 

Ad 1: Godkendt.

 

Ad 2.: Godkendt.

 

Ad 3: Kriterierne er, at deltagerne vil kunne gøre en god figur, - og føle sig kvalificeret til at deltage i stævnet. 14 atleter udtaget – udtagelserne rundes med trænerne før atleterne orienteres.

 

Ad 4: Tom Pedersen stopper som træner for mellemholdet til efteråret – der skal findes en afløser, så én træner ikke skal stå alene med hele holdet. Flere personer drøftet, MSH forhører sig hos dem. Der sendes en meddelelse til gruppens forældre, om nogen har lyst til at indgå i en turnusordning som hjælpetrænere.

De ældste har stor fordel af, at Stefan Nielsen er trådt til. Distancegruppen og familieatletik er også fint bemandede med trænere og alle grupper kan tage nye atleter ind.

 

Ad 5: Vi vil forsøge at få gebyret til 24-timersløbet dækket for børne/unge-holdet via fond-ansøgning. Vi har fået et afslag, men fortsætter. Der er også søgt fondsmidler til nye hække.

 

Ad 6: Kommende arrangementer:

Arrangement i Undallslund i foråret er aflyst.

Vi satser på at få et hold atletikbørn/unge med til 24-timersløbet og forsøger at gøre det gratis (eller billigt) at deltage.

Bestyrelsen har efterlyst ministævner med lange baneløb – for at få flere til at bruge banerne. Vi skal have datoen senest 14 dage før for at anmelde stævnet til DAF.

NVJ-Mesterskaberne den 22. september er næsten på plads og indbydelsen udsendt.

Klubmesterskaberne den 30. september gennemføres efter samme skabelon som sidste år og med samme øvelser. I princippet er det en tre-kamp – men OK kun at deltage i en eller to øvelser.

 

Ad 7: Evalueringer:

Forældremødet ikke godt besøgt, men dog nogle af de nye forældre med.

Godt besøgt hjælpetrænerkursus med deltagere fra alle klubber i DGI-Midtjylland. Susanne Jensen var igen en god instruktør.

Kun to forældre deltog ved stævnemedhjælperkurset – kurset gentages til efteråret, de unge inviteres med.

Nålestævnet den 8. maj druknede i regn – alligevel var der en god stemning. Der var lidt mas med at tyde de våde dommerlister, men med hjælp fra de deltagende klubber skulle alt nu være rigtigt.

 

Ad 8: Elitepolitik.

Vi diskuterede, hvad vi stiller op over for det faktum, at mange skifter til andre klubber, når de bliver "gode". Der er enighed om, at det er OK at leve sine drømme ud, også hvis det indebærer et klubskifte. Vi kan gøre det attraktivt at blive i klubben ved at have et godt kammeratskab i grupperne og ved at have gode trænere. De unge nævner også klubtøjet som en faktor.

Klubtøjet tages op på næste møde, måske kan vi finde en tøjsponsor – dette skal op i bestyrelsen først.

 

Ad 9:

Det undersøges om vi kan få en klubaftale med et fitness-center.

 

Ad 10:

Vi har til vinter fået følgende træningstider:

Tirsdag: De store: Springsalen på GIV 17.45 – 18.00. Der varmes op ude.

Torsdag: De store og mellemgruppen: Houlkær Minihal kl.17.00 – 18.30.

Det undersøges, om kan få opbevaret nogle redskaber i hallen.

 

Ad 11: Der indkaldes til møde igen, når der er punkter at mødes om.

 

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde mandag den 6.02.2012 kl.18 på Viborg Atletikstadion

 

Dagsorden:

 

1.  Godkendelse af referat fra 04.10.2011.

2.  Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?

3.  Stævnetilmelding..

4.  Forældremøde.

5.  Er vi trænere nok?

6.  Hvordan får vi flere atleter?

7.  Hvilke stævner deltager vi i i sommer (Måske skal dette bare på et trænermøde).

8.  ROS projekt (rent ROS hold).

9.  Referat fra NVJ årsmødet.

10. Referat fra DGI årsmødet.

11. Indkøb.

12. Pokaler til generalforsamling – svømmearrangement.

13. Evaluering af trænerkursus og julebowling.

14 .Eventuelt.

 

Referat:

 

Deltagere: Tom Pedersen,Morten Skov Hansen, Mads Moos Larsen, Sonja Stigsen

Der er ønske om at supplere atletikudvalget med en mere.

Ad 1:

Godkendt.


Ad 2:

Godkendt.


Ad 3:

Det er vigtigt, at de tilmeldingsfrister, der meldes ud til atleterne overholdes, så vi kan tilmelde samlet og ikke lave for meget ekstra arbejde for de arrangerende klubber. TP sender en "opstrammende" mail ud til atleterne.


Ad 4:

Forældremøde aftaltes til torsdag den 12. april kl. 17 -18. SS booker lokale og laver dagsorden.


Ad 5:

Mulige træneremner drøftet.


Ad 6:

Vi kan ikke tage alt for mange nye atleter ind hos de store, mellemgruppen har god plads. Vi tager imod de atleter, der henvender sig – og forsøger med et forsigtigt reklamefremstød på en enkelt skole til at starte med.


Ad 7:

Alle stævner sættes på vores hjemmeside efterhånden som de bliver kendt. TP sender indbydelse til atleterne efterhånden som stævnerne nærmer sig – med tydelig sidste tilmeldingsfrist. MSH og Ulla kan samle tilmeldinger fra deres respektive grupper, men TP er den, der sender den samlede tilmelding.


Ad 8:

Vi vil forsøge at tilbyde ROS-projektet, at de kan deltage i Familieatletik, enten direkte eller parallelt. TP kontakter Lone Simonsen for at etablere et samarbejde.


Ad 9:

Kort referat fra NVJ-mødet. Nogle klubber vil i det kommende år ikke gå så højt op i resultater, men mere at atleterne er i gang. Vi skal igen arrangere NVJ - Mesterskaberne, og vi måler og tager tid, da det er et medaljestævne.


Ad 10:

Vi skal afvikle et nålestævne og arrangere et hjælpetrænerkursus. Vi skal også forsøge at få et hold stævnemedhjælpere uddannet. Silkeborg og Herning forsøger at få lavet et par cross-løb til efteråret. DGI har købt et tidtageranlæg, som vi må bruge ved vore løb. EL-tidtagning til stadion er under udvikling – meget billigere end det, der fås nu.


Ad 11:

En speciel træningdag for de store i holdsalen i Fittnescentret, SS undersøger pris. (386;- pr. time)

Vi mangler målebånd, indendørskugler og bløde bolde.


Ad 12:

Pokalerne fra sidste år skal hjemkaldes. Vi diskuterede, hvem der havde gjort sig fortjent til at modtage pokaler for 2011. Gerne uddelt lige før generalforsamlingen...

Svømmearrangement forsøges lavet mandag den 12. marts for alle børne/ungdomshold.


Ad 13:

De 5 trænere, der deltog i trænerkurserne i Skive havde stort udbytte. Der var et godt samarbejde, hvor man inspirerede hinanden – det har givet et godt netværk. MSH vil gerne på kursus i højdespring. SS forhører hos DAF.

Julebowlingen var som sædvanlig en succes, selv om vi besluttede, at trænerne ikke kunne vinde.


Ad 14:

Klubarrangement i Undallslund skov forsøges den 14. juni. For alle med forældre – og afslutning med grill. TP er tovholder.

Vi forsøger at få et hold med til 24-timersløbet med børn, trænere og forældre. Gerne med base sammen med herre- og dameholdet. MSH er tovholder.


Ref. SS

Dagsorden:

 

1.  Godkendelse af referat fra 31.08.2011.

2.  Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?

3.  Forældremødet den 6. oktober

Vintertræning

4.  Trænerkurser 5.-6. november.

5.   Efterårsferieaktiviteter 18. og 20. oktober

6.   Aften med coaching for voksne og unge, evt. Rikke Rønholt for hele klubben.

7.   Evaluering af NVJ-Mesterskaberne

8.   Evaluering af klubmesterskaber søndag den 2. oktober

9.   Sociale arrangementer i efteråret.

10. Næste møde

11. Eventuelt

Referat

 

Afbud: Mads Moos Larsen

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Morten Skov Hansen, Sonja Stigsen.

Ad 1:

Godkendt

Ad 2:

Godkendt

Ad 3:

Påklædning både til inde og ude.

Neddrosling af træningstider i vinter.

Ændring af kontingent til helårlig. Stadig samme pris – vil stige,når klubhuset står færdigt.

Efterårsaktiviteter. Tirsdag og torsdag kl. 14 – 17, 20 kr.

Klubarrangementer: Orienteringsløb i Undallslund skov– frivillige forældre søges til poster. Julebowling torsdag den 8. december, betaling uafklaret..

Vinterstævner med minimum deltagere.

Forældremanual.

Ad 4:

4-5 trænere deltager. 2 på ungdoms og 2 eller 3 på børnetrænerkurset.

Ad 5:

Vore egne må komme med for 20 kr. Der er tilmeldingsfrist den 10.10. Ikke mange tilmeldt endnu. Trænere nok.

Ad 6:

For hele klubben i foråret, SS forhører Rikke Rønholt om honorar, tidspunkt og emner. MSH kommer med et forslag til en anden, der er god.

Ad 7:

Super dag. Vi har fået stor ros for stævneafviklingen – og at der var gjort noget ud af dagen med musik og flag. Næste år skal der være et tidspunkt, hvor navnene på stafetløberne skal være afleveret – for at få mere ro over stafetafviklingen.

Ad 8:

Super dag, og fin opvarmning, hvor alle kunne væremed. Næste år skal vi starte allerede kl. 13. Stævnet kan ikke bæreflere øvelser,det er langtrukket nok i forvejen. Avismaraton og Marathon gruppen kan evt. inviteres med fælles mail, de var fraværende i år.

Ad 9:

Orienteringsløb i Undallslund skov lørdag den 12. november kl.14. Egen betaling 20 kr.

Julebowling den 8. december, der søges tilskud fra klubben.

Ad 10:

Næste møde: Trænermøde sidst i november. Atletikudvalgsmøde først i januar. Torsdag efter træning en passende mødetid.

NVJ årsmøde 16. november Tom + ? deltager.

Ad 11:

Indkøb: Bløde bolde. Målebånd. Indendørskugler. Startblok med velkro (Virklund). SS finder priser.

 

Ref. SS

Atletikudvalgsmøde onsdag den 31.8.2011 kl. 19.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden:

 

Velkommen til Morten og Mads i atletikudvalget!

1.Godkendelse af referat fra 14.06.2011.

2.Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?

3.Opfølgning på trænermødet den 15.08.2011

Trænerkurser

Aften med coaching for voksne og unge

4.Status på hold og trænere.

5.Muligheder (og ønsker) for højdesprings-specialtræning (Mads)

6.Ændringer til forældre-manualen?

7.Kommende arrangementer

Efterårsferieaktiviteter 18. og 20. oktober

NVJ-mesterskaber lørdag den 10. september

Klubmesterskaber søndag den 2. oktober

8.Sociale arrangementer i efteråret.

9.Næste møde

10.Eventuelt

 

Referat:

 

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Mads Moos Larsen, Sonja Stigsen.

Afbud: Morten Skov Hansen.

 

Ad 1: Godkendt

Ad 2: Godkendt.

Ad 3: Trænerkurser efterlyses ved DAF.

Coaching/mentaltræning foredrag i samarbejde med avis-maraton – vi er for få.

Forældremøde torsdag den 6. oktober, mens der er træning.

Ad 4: Der er i øjeblikket plads til flere på alle hold.

Ad 5: Mads er startet i Skive i deres højdesprings-gruppe en gang om ugen. Mulighed for at Frida også kan deltage.

Ad 6: Forældre-manualen rettet til.

Ad 7: Efterårsferieaktiviteter efter familieatletikkens koncept.

NVJ-Mesterskaberne, de sidste detaljer på plads– men der mangler dommere...

Klubmesterskaberne, indbydelse lægges snart på hjemmesiden. Vi tager trespring med på programmet, skal anmeldes til DAF.

Ad 8: Klubaften i november – Tom og Brian arrangerer.

Ad 9: Næste møde onsdag den 5. oktober 19 – 20.30.

Ad 10: Ikke udelt tilfredshed med adgang til køb af beklædning og pigsko m.m. til børn og unge her i Viborg...

 

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde tirsdag den 14.6.2011 kl. 16.30 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra 29.03.2011.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Referat fra trænermødet den 26. maj.
  4. Status på hold og trænerantal. Er der kapacitet til flere udøvere?
  5. Kommende arrangementerNVJ-mesterskaber lørdag den 10. septemberKlubmesterskaber søndag den 2. oktober
  6. Klubtøj til børn, klar til prøvning.
  7. Atletikudvalgets sammensætning
  8. Trænermøde.
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

 

Referat:

Deltagere: Brian Brøgger, Tom Pedersen, Sonja Stigsen

Afbud: Michael Elkjær

 

Ad 1: Godkendt

Ad 2: Godkendt med to punkter mere: Atletikudvalgets sammensætning og trænermøde.

Ad 3:

For bedst mulig udnyttelse af trænerkapaciteten, flyttes mellemgruppen træning til en halv time til 16.30-18.00 hver torsdag. Det er samme tid som de store træner torsdag. Der laves samarbejde omkring opvarmning og vikardækning ved afbud fra trænere.

I vinterperioden trænes kun torsdage indendørs.

Det undersøges om træningen evt. kunne flyttes til en anden hal, med bedre mulighed for opbevaring af redskaber i næste vintersæson, evt. Houlkjærhallen.

Ad 4:

Der er plads til flere på alle hold, men vi mangler stadig en cheftræner.

Ad5:

NVJ-Mesterskaberne er anmeldt til DAF, der sendes indbydelse til NVJ-klubberne lige efter sommerferien.

Klubmesterskaberne anmeldes til DAF. Samme øvelser som sidste år + spyd fra 12 år:

40 – 100 m efter alder, 800 m, 5000 m, længde, kugle og spyd. Der laves en trekamp og findes mestre i alle aldersgrupper.

Start med fælles opvarmning kl. 13.00.

Ad 6:

Året mulighed for at købe klub-overtrækstøj for børn og unge frem til 1. juli – tøjet prøves og bestilles hos Runners Corner. Prisene bliver billigere, hvis der købes mindst 10 trøjer, bukser og T-shirts.

Ad 7:

Michael Elkjær ønsker at træde ud af atletikudvalget pga. for lidt tid. Tak til Michael for den tid og energi, der er lagt i arbejdet:-)

Mulige afløsere drøftet, kandidaterne spøges, om de har lyst til at deltage i udvalget.

Ad 8:

Trænermøde søges placeret i uge 33. Formål: Helhed i klubben, stævneprogram m.m. SS sender et par datoforslag ud, for at høre, hvem der kan hvornår.

Ad 9:

Næste møde: 31. august 19-20.30 på atletikstadion.

Ad 10:

Intet.

Atletikudvalgsmøde tirsdag den 29.3.2011 kl. 16.30 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden:

 

  1. Godkendelse af referat fra 01.02.2011.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Status på hold og trænerantal. Er der kapacitet til flere udøvere?
  4. Kommende arrangementer
    Forældremøde torsdag den 7. april
    Hjælpetrænerkursus den 13. april
    Nålestævne i Viborg tirsdag den 10 maj
    Hvide Sande træningslejr og stævne den 13.-14. maj 2011.
  5. Forældre-manualen gennemgås – rettelser?
  6. Træner søges, annonce genopslås på DAF's hjemmeside.Evt.aflønning.
  7. Klubtøj
  8. Sæsonplanlægning.
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

Referat

 

Deltagere: Tom Pedersen og Sonja Stigsen.

Afbud: Brian Brøgger og Michael Elkjær.

Ad 1:

Godkendt.

Ad2:

Godkendt.

Ad 3:

”De små” afløses af Familieatletik med plads til flere.

Mellemgruppen får tilgang af ny træner, også plads til flere atleter.

De store har plads til lidt flere, men der mangler trænere. Der skal laves en vikarplan, når Morten skal opereres. Vi søger igen efter en cheftræner.

Distancegruppen kører godt og har plads til flere unge løbere.

Ad 4:

Forældremøde den 7. april: Gennemgang af hvad holdene laver. Forældre-manual udleveres.

Hjælpetrænerkursus: Ca. 7 deltagere herfra lige nu – sidste tilmeldingsfrist er samme dag som forældremødet.

Nålestævnet den 10 maj er annonceret, vi skal have skaffet dommere.

Træningslejren i Hvide sande: Jubilæumsfonden vil betale for buskørsel.

Ad 5:

Forældre-manualen tilrettet, SS sørger for trykning.

Ad 6:

Annonce indrykkes DAF's hjemmeside, Det undersøges om der kan annonceres gennem DGI.

Ad 7:

Klubtøj. Tøjet i kasserne i det isolerede uddeles, hvis nogen mangler en trøje. Runhill singletterne sælges for 100 kr. stykket. Der tages et lille lager med til forældremødet.

Ad 8:

De forskellige trænerteam bestemmer, hvilke stævner der satses på for holdet. Brian er stævnetilmeldings-koordinator, som samler tilmeldingerne (fra Ulla, Morten og Tom) og tilmelder samlet fra klubben.

Ad 9:

Næste møde tirsdag den 14.06.2011 kl. 16.30 på atletikstadion.

Ad 10:

Mellemholdet har lavet en reklame for holdet. Sendes ud til SFO på de nærmeste skoler (Overlund og Houlkjær).

 

Ref. SS

Atletikudvalgsmøde tirsdag den 1.2.2011 kl. 16.30 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden:

 

  1. Godkendelse af referat fra 16.9.2010.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Sociale arrangementer:
    Evaluering af pizzabage-arrangementet den 27. oktober.
    Evaluering af julebowling.
    Svømmearrangement før generalforsamlingen den 21. februar?
    Hvide Sande træningslejr og stævne bliver den 13.-14. maj 2011
  4. Træner søges, annonce.
  5. Opfølgning på trænermødet den 4. november.
  6. Evaluering af NVJ-mesterskaber den 18. september og klubmesterskaber den 2. oktober.
  7. Aftaler om stævnetilmelding, hvad skal de forskellige grupper tilmeldes og hvem gør hvad.
  8. Referat af NVJ-årsmødet.
    Der bliver et NVJ-samarbejde om træneruddannelse i DAF-regi.
    Referat fra DGI-årsmødet Silkeborg den 12. januar.
  9. Højdespring i hallen.
  10. Dato for forældremøde m.m. i foråret.
  11. Næste møde.
  12. Eventuelt.

 

Referat:

 

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger og Sonja Stigsen.

Afbud: Michael Elkjær.

Ad 1: Godkendt.

Ad 2: Godkendt.

Ad 3: Efterårets pizzabagearrangementet gik godt, der blev lavet flere pizzaer end der kunne spises. De fleste børn lavede en god madpakke til dagen efter af de sidste pizzaer.

Julebowlingen gik også fint under Brians kyndige ledelse. Atletik års-mærkerne var klar og blev uddelt.

Januars svømmearrangement var sjovt og der blev sluttet af med uddeling af vandrepokaler for året 2010.

Næste sociale arrangement er træningslejren i Hvide Sande i maj måned. SS søger klubbens jubilæumsfond om penge til buskørsel – vi vil i år prøve at spørge et andet busselskab, evt. hvor vi selv kan stille med en chauffør.

Ad 4: Trænerannoncen på DAF's hjemmeside har ikke givet nogle henvendelser. Vi genopslår stillingen sidst i marts.

Ad 5: Samme som punkt 4.

Ad 6: NVJ-Mesterskaberne: Fremover har vi selv ansvaret for stævnet, vi skal ikke længere samarbejde med Stoholm. Idéen med at give medaljerne ude ved øvelsesstederne var ikke så god. Næste år skal præmieoverrækkelsen gøres mere festlig på bekostning af resultatoplæsning. Der skal speakes ved finalerne, hvem der er på hvilke baner.

Klubmesterskaberne: Fint med trekampen, medaljer til vinderne og diplom til alle.

Ad 7: De stævner vi tilbyder atleterne kommer på vores hjemmeside, når de er kendt. Brian bliver den, der samler tilmeldingerne og sender dem til arrangørerne. Han udfærdiger et regneark som alle i klubben bruger, så er det let at kopiere sammen. Ulla spørges om hun vil være den fra distancegruppen, der sender gruppes tilmeldinger til Brian.

Vinterturneringen tager Christian Kapper sig af. Sonja sørger for tilmeldinger til veteranstævner.

Ad 8: NVJ årsmødet: Stævnedatoer blev planlagt. Ingen ønskede at være formand, så det går nu på tur, Hvide Sande fik tjansen i år. Der har været rod i regnskabet, det er nu redt ud og underskuddet fordelt og opkrævet hos klubberne. Der bliver mere brugerbetaling fremover i NVJ-regi.

DGI årsmødet: Stævnedatoer blev planlagt. Der bliver et basis trænerkursus i Viborg den 13. april og flere spotkurser i discipliner med gode trænerkapiciteter i Silkeborg. Der blev nedsat tre arbejdsgrupper: ”Familie-atletik,” ”SFO-atletik” og ”Flere trænere.” Viborg og Herning laver udkast til Familie-atletik, arbejdet er godt i gang.

Ad 9: Vinteren snød os igen, denne gang en måned før sidste år, så vi har ikke fået højdespringmadrassen ind.

Ad 10: Forældremøde i foråret er fastsat til torsdag den 7. april kl. 17-18. SS booker lokale.

Andre egne arrangementer:

13.04.2011 Basistræningskursus på atletikstadion 16-21.

10.05.2011 Nålestævne kl.18.

10.09.2011 NVJ-Mesterskaberne kl.10

1.10.2011 Klubmesterskaber kl.13.30

Ad 11. Næste møde 29.marts kl. 16.30 – 18.00.

Ad 12. Intet.

Ref.: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 16.09.2010 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

 

Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra 27.5.2010.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Ny hjemmeside, www.ViborgAM.dk er i luften. Ønskede ændringer – eller mangler, der skal udbedres?
  4. Udtagelseskriterier til DM m.m.
  5. Nye medlemmer, som vi ikke har noget passende tilbud til.
  6. Trænere/trænermøde. Kurser.
  7. Klubarrangement 27. oktober.
  8. Elitepolitik.
  9. Status på kommende arrangementer:NVJ-mesterskaber lørdag den 18.9.2010 kl. 10-17 Der skal laves nyt tidsskema og aktiviteter til de børn, der ikke er i en øvelse (forhindringsbane?)Klubmesterskaber lørdag den 2. oktober. Trekamp trekamp i hver aldersgruppe. Der vælges et løb, et spring og et kast af følgende muligheder: Sprint efter aldersgruppe (40 – 100 m), 800 m, 5000 m, højde, længde, kuglestød.
  10. Næste møde.
  11. Eventuelt.

 

Referat:

 

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Michael Elkjær og Sonja Stigsen.

 

Ad 1: Godkendt.

Ad 2: Punkt 5 tilføjet.

Ad 3: Kontaktpersoner for træningsgrupperne med mail på hjemmeside:

Tom mellem, Morten store, Ulla eller Ingerlise distance, Sonja små.

Ad 4. Opfyldt kriterier (mindst nr. 18 på ranglisten en given dato) giver startret ved DM – deltagelsen giver rutine, selv om man ikke er medaljetager. Aftales udøver og træner imellem.

Ad. 5. Hvordan løfter vi de tekniske discipliner hos de store? Og hvad gør vi for nye, f.eks. de to unge, der kom og gerne ville være 100 m løbere. Længere diskussion om mulighederne – Skive som konsulent, skaffe en lønnet træner udefra? Bestyrelsen spørges.

Ad. 6. Skræddersyet trænerkursus til foråret – træningsprogrammer og basis tekniktræning. Kontakt med DAF, der er villige til at arrangere noget i Vestdanmark.

Trænermøde for alle trænere. Tema: Fastholdelse og udvikling. Lidt mad, måske på Stationen evt. torsdag den 14. okt. kl. 19. Sonja undersøger.

Ad 7: Klubarrangement den 27. oktober. Vestervang skole. Pizza-bage aften. Tom laver indbydelse.

Ad. 8: Michael sender oplæg til atletikudvalget.

Ad. 9: NVJ-Mesterskaberne: Starterne til stafet skal markeres. Sonja prøver at nå at lave ”forhindringsbane,” når stævnet er godt i gang.

Ad. 10: Næste møde torsdag den 11.11.20010

Ad. 11: Bolde og ny hyler er bestilt.

Ref. SS

Dagsorden:

 

  1. Godkendelse af referat fra 27.5.2010.

 

  1. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?

  2. Ny hjemmeside, www.ViborgAM.dk er i luften. Ønskede ændringer – eller mangler, der skal udbedres?

  3. Udtagelseskriterier til DM m.m.

  4. Nye medlemmer, som vi ikke har noget passende tilbud til.

  5. Trænere/trænermøde. Kurser.

  6. Klubarrangement 27. oktober.

  7. Elitepolitik.

 

  1. Status på kommende arrangementer:
    NVJ-mesterskaber lørdag den 18.9.2010 kl. 10-17 Der skal laves nyt tidsskema og aktiviteter til de børn, der ikke er i en øvelse (forhindringsbane?)
    Klubmesterskaber lørdag den 2. oktober. Trekamp med T-shirt til klubmesteren i trekamp i hver aldersgruppe. Der vælges et løb, et spring og et kast af følgende muligheder: Sprint efter aldersgruppe (40 – 100 m), 800 m, 5000 m, højde, længde, kuglestød.

  2. Næste møde.

 

  1. Eventuelt.

 

Referat:

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Michael Elkjær og Sonja Stigsen.

 

Ad 1: Godkendt.

 

Ad 2: Punkt 5 tilføjet.

 

Ad 3:

Kontaktpersoner for træningsgrupperne med mail på hjemmeside:

Tom mellem, Morten store, Ulla eller Ingerlise distance, Sonja små.

 

Ad 4.

Opfyldt kriterier (mindst nr. 18 på ranglisten en given dato) giver startret ved DM – deltagelsen giver rutine, selv om man ikke er medaljetager. Aftales udøver og træner imellem.

 

Ad. 5.

Hvordan løfter vi de tekniske discipliner hos de store? Og hvad gør vi for nye, f.eks. de to unge, der kom og gerne ville være 100 m løbere. Længere diskussion om mulighederne – Skive som konsulent, skaffe en lønnet træner udefra? Bestyrelsen spørges.

 

Ad. 6.

Skræddersyet trænerkursus til foråret – træningsprogrammer og basis tekniktræning. Kontakt med DAF, der er villige til at arrangere noget i Vestdanmark.

Trænermøde for alle trænere. Tema: Fastholdelse og udvikling. Lidt mad, måske på Stationen evt. torsdag den 14. okt. kl. 19. Sonja undersøger.

 

Ad 7:

Klubarrangement den 27. oktober. Vestervang skole. Pizza-bage aften. Tom laver indbydelse.

 

Ad. 8:

Michael sender oplæg til atletikudvalget.

 

Ad. 9:

NVJ-Mesterskaberne: Starterne til stafet skal markeres. Sonja prøver at nå at lave ”forhindringsbane,” når stævnet er godt i gang.

Klubmesterskaberne: Der skal skaffes trøjer til klubmestrene.

 

Ad. 10:

Næste møde torsdag den 11.11.20010

 

Ad. 11:

Bolde og ny hyler er bestilt.

 

Ref. SS

 

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 8.4.2010.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Ny hjemmeside, www.ViborgAM.dk er i luften. Ønskede ændringer – eller mangler, der skal udbedres?
  4. Udtagelseskriterier til DM m.m.
  5. LM indendørs – Marselisborg hal for lille
  6. Elitepolitik.
  7. Status på kommende arrangementer:
    NVJ-mesterskaber lørdag den 19.9.2010 kl. 10-17
    Der skal laves nyt tidsskema og aktiviteter til de børn, der ikke er i en øvelse(forhindringsbane?)Klubmesterskaber lørdag den 2. oktober.
    Trekamp med T-shirt til klubmesteren i trekamp i hver aldersgruppe. Der vælges et løb, et spring og et kast af følgende muligheder: Sprint efter aldersgruppe (40 – 100 m), 800 m, 5000 m, højde, længde, kuglestød.
  8. Evaluering af:
    Hyttetur/træningslejr i Hvide Sande 23.-24.04.2010
    Nålestævne Viborg 11.05.2010
    Forældremøde 6.5.2010
    Trænerkurser  
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

 

Referat

Deltagere: Tom Pedersen og Sonja Stigsen

Afbud: Michael Elkjær og Brian Brøgger.

Med to afbud ret sent, besluttede vi at tage nogle punkter nu, og finde en ny mødedato på denne side af sommerpausen til de sidste punkter.

 

Ad 1: Godkendt.

 

Ad 2: Godkendt.

 

Ad 3: Vi aftalte, at der ikke skulle mailadresser på alle trænere på hjemmesiden. Det er bedst, hvis der er en fra hver gruppe, der tager sig af korrespondancen og har overblikket. De små: Sonja, mellem Tom, de store Brian/Morten/Charlotte? og distanceløberne Ingerlise? Trænerne skal spørges, før deres mailadresse offentliggøres.

 

Ad 4: Punktet udsat til næste møde.

 

Ad 5: Ikke aktuelt nu, vi håber, at DGI laver en fornuftig evaluering på stævnet, og en god opfølgning.

 

Ad 6: Punktet udsat til næste møde.

 

Ad 7: Kommende arrangementer.

NVJ-mesterskaberne: Sonja laver udkast til tidsskema, Tom (og Morten?) finder på en slags forhindringsbane.

Klubmesterskaber: Vi foreslår, at klubbens og avismaratons jubilæumsfest lægges samme dag som klubmesterskaberne, nemlig den 2. oktober.

 

Ad 8: Evaluering.

Hvide Sande turen blev en stor succes som socialt arrangement – vi satser på bus igen næste år!

Nålestævne med 103 deltagere og en tidsplan, der holdt. God forældreopbakning. Højttalerne mod nord kunne ikke høres.

Forældremøde: 26 børn repræsenteret, flest fra de nyeste børn. Gerne flere trænere med – måske også et lille opstartsmøde efter sommerferien?

Trænerkurser: Frida og Mathilde i Herning og Ole i Odense: Gode kurser, tilfredshed hos deltagerne – de fik lært noget og brugt nogle muskler, der blev ømme!

 

Ad 9: Næste møde bliver inden sommerferien, datoforslag pr. mail.

 

Ad 10: Evt.

Mellemgruppen har forældre-træning den 17.6, hvor forældrene træner med og får en kop kaffe.

Atletikudvalgsmøde torsdag den 8.4.2010 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

 

Dagsorden:

 

  1. Godkendelse af referat fra 4.2.2010.

 

  1. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?

  2. Hvervekampagne: Hvilke hold har plads til flere børn?
    Medlemslister vedlægges.

 

  1. Trænersituationen.
    Hvilken dag skal Lis Schmidt komme og træne kast med børnene?
    Børnetrænerkursus og ungdomstrænerkursus i Fuglsøcentret 15.-16-05.2010, tilm. 12. april.
    Hjælpetrænerkursus i Herning den 14.04.2010 i DGI Midtjylland regi, tilm. 8. april.

 

  1. Ny hjemmeside, hvad skal på? Trænernes mail? Telefon? Billede? (Michael, kan vi se siden offline?)

  2. Sæsonplanlægning.
    NVJ-mesterskaberne er flyttet til lørdag den 18.09.2010.
    Oversigt over DGI- og NVJstævner vedlægges.

 

  1. LM indendørs – Marselisborg hal for lille
    Brev omkring evt. flytning af stævne sted eller max antal atleter fra klubberne


  2. Elitepolitik.

 

  1. Status på kommende arrangementer:
    Hyttetur/træningslejr: Hvide Sande 23.-24.04.2010
    Nålestævne Viborg 11.05.2010
    Stævnemedhjælperkursus - ny dato skal findes
    Forældremøde, dato skal findes
    Klubmesterskaber, hvornår

 

  1. Evaluering af:
    Børnecrossløb den 14.03.2010.
    Svømmearrangement for børnene den 15.03.2010.


  2. Næste møde.

 

  1. Eventuelt.

 

Referat

 

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger og Sonja Stigsen

 

Ad 1:

Godkendt

 

Ad 2:

Godkendt

 

Ad 3:

Der er sendt flyers ud til skolerne om nyt løbehold fra 12 år. På hjemmesiden og i Viborg Stifts Folkeblad er annonceret med træningstider og at der er plads til nye medlemmer.

 

Ad 4:

Lis Schmidt har kastetræning med begge torsdags-hold i lige uger. Nye træneremner drøftet. Ole Trier Nørskov tilmeldes DAF's børnetrænerkursus i Fuglsøcentret 15.-16. maj. Mathilde Christiansen og Frida Hæstrup tilmeldes DGI hjælpetrænerkursus i Herning den 14. april.

 

Ad 5:

På den nye hjemmeside opføres trænernes navn, hold og mail, ikke telefon. Desuden billede, når vi får taget nogle.

 

Ad 6:

Trænerne tilbyder stævner til eget hold. Den nye hjemmeside har en plan over stævner.

 

Ad 7:

Tom laver et udkast til brev til DGI om den problematiske afvikling af LM indendørs i Marselisborg-hallen.

 

Ad 8:

Udsat

 

Ad 9:

Hyttetur/træningslejr: Hvide Sande 23.-24.04.2010:

Social tur, bus bestilt, Nordea-fonden ansøgt om legat. Gerne mange med, godt for klubånden.
Nålestævne Viborg 11.05.2010:

Indbydelse via DGI-folder, nyt tidsskema er under udarbejdelse, vi skal bruge mange dommere.
Stævnemedhjælperkursus:

Vi venter til næste år, da vi ikke kan finde en egnet dato inden nålestævnet, det skulle have været i marts, men dengang var banen dækket af sne.
Forældremøde:

6. maj kl. 17.30, SS laver indbydelse og bestiller lokale. De store træner/leger med de små. Hver gruppe fortæller, hvad de laver, forældre-manualen gennemgås og udleveres. Hvis der er netværk, vises den nye hjemmeside. m.m.
Klubmesterskaber:

Lørdag den 2. oktober. Trekamp med T-shirt til klubmesteren i trekamp i hver aldersgruppe. Der vælges et løb, et spring og et kast af følgende muligheder:

Sprint efter aldersgruppe (40 – 100 m), 800 m, 5000 m, højde, længde, kuglestød.

 

Ad 10:

Børne-crossløbet samlede 17 deltagere på den krævende DM-rute. En omgang på 2 km var passende for aldersgruppen.

Svømmearrangementet samlede 33 børn, de fleste med familie, en succes, der kalder til gentagelse!

 

Ad 11:

Næste møde torsdag den 27. maj kl. 18.

 

Ad 11:

Ikke noget til referat.

 

Atletikudvalgsmøde torsdag den 16.04.2009 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 5.2.2009
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Trænersituationen, venteliste
  4. Elitepolitik, opstart
  5. Forældreaften den 30. april, planlægning.
  6. Fortræning til minimaraton (14. juni). Trænere nok? + planlægning
  7. Nålestævne den 14. maj. Indbydelse er sendt til klubberne.
  8. Næste møde.
  9. Eventuelt.

Referat

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Michael Elkjær, Sune Andersen, Sonja Stigsen

Afbud: Iben Lynggaard (tillykke med sønnen!)

 

Velkommen til Michael Elkjær og Sune Andersen.

Ad. 1:

Godkendt

Ad. 2:

Godkendt.

Ad. 3:

Mulige træneremner drøftet, der tages kontakt til nogle mulige. Brian Brøgger overvejer at overtage koordineringen af tilmeldinger.De yngste på venteliste til 12-17 holdet tilbydes opstart hos 8-11 holdet. En enkelt tilbydes optagelse på distanceholdet.

Ad. 4:

Indledende drøftelse. Michael Elkjær og Sune Andersen laver udkast til elitepolitik for Viborg AM, udkastet behandles først i atletikudvalget, derefter i bestyrelsen.

Ad. 5:

Forældreaften. Forældremanualen gennemgås og udleveres. Vi fortæller om træningen på de fire hold. Spørgsmål og gensidig forventningsafklaring.

Ad. 6:

Vi har tilbudt at hjælpe avismaraton med fortræning til minimaraton, startende den 5. maj (17-18). Fire atletiktrænere har sagt ja, vi forventer at der også bliver deltagelse fra avismaraton.

Ad. 7:

Stævneindbydelse er sendt til klubberne. Tidsskemaet blev rettet til. Der skal skaffes hjælpere.

Ad. 8:

Næste møde bliver indkaldt via mail med et par datoforslag – når der er nok på dagsordnen.

Ad. 9:

Der er ønske om et springbræt, et gammelt er godt nok.

 

Ref. SS

 

Atletikudvalgsmøde torsdag den 18.06.2009 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 16.4.2009
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Trænersituationen, hvad gør vi efter ferien?
  4. Elitepolitik, hvor langt er I? Evt. udsættes punktet til næste møde.
  5. Evaluering af:
    Nålestævne den 14. maj
    Forældreaften den 30. april
    Fortræning til Minimaraton/Minimaraton den 14. juni
  6. Medlemmer, medlemslister fra kassereren medsendes – er det de børn vi har?
  7. Redskaber: Oprydning/systematik, hvad gør vi?
  8. Udsatte arrangementer:
    Hyttetur
    Trænerkursus
    Stævnemedhjælperkursus
    Hvad gør vi, hvornår?
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

Referat

Deltagere: Tom Pedersen, Michael Elkjær, Sonja Stigsen

Afbud:Brian  Brøgger, Iben Lynggaard

 

Ad. 1:

Godkendt

Ad 2:

Godkendt

Ad 3:

Trænersituation er problematisk, mulige omrokeringer drøftet. Træneremner spørges igen og der sættes en annonce i dagspressen lige før starten af efterårssæsonen.

Ad 4:

Elitepolitikken er godt på vej, tages op igen på næste møde, hvorefter det skal i bestyrelsen. Mulig tovholder/træner for løbeeliten er fundet.

Ad. 5:

Nålestævnet gik godt, 110 børn deltog, tidsskemaet holdt næsten og det nye mangekampprogram virkede godt.

Forældre-fyraftensmødet forløb efter planen, der var flest deltagere fra mellemgruppen. Op til næste forårssæson gentages et lignende møde, da der er stadig kommer nye forældre til.

Fortræning til minimaraton: Det har været svært at skaffe trænere og der har kun været fra 6 til 28 børn - det er for lidt at ulejlige 6-8 trænere med. Det har ikke været indsatsen værd fra vores side.

Ad. 6.

Medlemslisterne gennemgået. Ikke alle grupper var repræsenteret ved mødet, der følges op på, om alle vore atleter er medlemmer.

Ad. 7:

Redskaber: ”Rodet” på vores hylde sættes i system – kasser med indholdsfortegnelse – så det bliver lettere at holde styr på redskaberne.

Ad 8:

Hytteturen søges gennemført sidst på udesæsonen.

Internt trænerkursus tilbydes til foråret.

Stævnemedhjælperkursus tilbydes også til foråret.

Ad. 9:

Næste møde forsøges afholdt torsdag den 13. august kl. 18 på atletikstadion.

Ad 10:

Eventuelt: Intet.

 

Ref. SS

 

Atletikudvalgsmøde torsdag den 13.08.2009 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 18.6.2009
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Trænersituationen
  4. Elitepolitik
  5. NVJ-mesterskaberne 12. september i Viborg
  6. Klubmesterskaber, øvelser, dato m.m.
  7. Udsatte arrangementer:
    Hyttetur
    (Trænerkursus til foråret)
    (Stævnemedhjælperkursus til foråret)
  8. Næste møde.
  9. Eventuelt.

Referat

Deltagere: Tom Pedersen, Iben Lynggaard, Michael Elkjær, Sonja Stigsen

Afbud: Brian Brøgger, Sune Andersen

 

Ad 1:

Godkendt

Ad 2:

Godkendt

Ad 3:

Lis Schmidt kommer og træner kast torsdage i lige uger, både med mellemholdet og de store.

Annoncering efter nye trænere på vej – mangler få detaljer.

Mulige omrokeringer af trænere og nye træneremner drøftet.

Trænerkursus afvikles i Århus 21.-22. november (Både børnetræner- og ungdomstrænerkursus).

Ad 4:

Michael fremlagde forslaget for elitepolitikken, udvalget arbejder videre med forslaget.

Ad 5:

NVJ-Mesterskaberne: Indbydelse og tidsskema er sendt ud – der arbejdes videre i samarbejde med Stoholm IF.

Ad 6:

Klubmesterskaber fastsat til lørdag den 24. oktober kl. ? Øvelser for alle aldersklasser:

100 m, 800 m, 5.000 m, længdespring og kuglestød (med alderssvarende redskaber).

Åben for alle afdelinger af klubben (avismaraton, triatlon, workout, elite, veteran, unge og børn).

Diplom til alle. Der arbejdes videre med planlægningen.

Ad 7:

Punktet tages op næste gang – løs drøftelse om hytteturen kunne afløses af et endags arrangement. (Hvide Sande træningslejren sidste weekend i april kan gøres til en klubtradition, hvor vi prøver at få mange med. Busturen i år gav et godt klubsammenhold.)

Ad 8:

Tirsdag den 22. september kl. 19.

Ad 9:

Intet.

 

Ref: SS

 

Atletikudvalgsmøde mandag den 21.09.2009 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 13.8.2009
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Trænersituationen, status på oprykning af børn og trænere efter efterårsferien.
  4. Elitepolitik
  5. Klubmesterskaber den 24. oktober kl.13
    Indbydelse, PR
  6. Klubtøj
  7. Evaluering af:
    NVJ-mesterskaberne 12. september i Viborg
  8. Udsatte arrangementer:
    Hyttetur
    (Trænerkursus til foråret)
    (Stævnemedhjælperkursus til foråret)
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

Referat

 

Deltagere: Tom Pedersen, Brian Brøgger, Sonja Stigsen

Afbud fra Iben Lynggaard, Michael Elkjær

 

Ad 1:

Godkendt

Ad 2:

Godkendt

Ad 3:

Trænerannoncen i Folkebladet og Viborg Nyt har indtil videre ikke givet nye trænere. Der blev drøftet ”oprykning” af trænere og børn ved overgang til vintersæsonen. Børnene på ventelisten forsøges sluset ind nu, de tilbydes træning kun om torsdagen i starten. Nogle af de store spørges, om de vil være hjælpetrænere om onsdagen for de yngste (startende fra forårssæsonen). Flere træneremner blev nævnt.

Vi talte om trænergoder, der ikke eksisterer. Man skal betale kontingent for at få lov til at bruge kvalitetstid på stadion med de unge mennesker. Måske var det lettere at skaffe trænere, hvis de f.eks. fik tilbudt et sæt overtrækstøj, hvorpå der står træner. Når vi er ude til stævner i andre klubber vil vi gerne repræsentere klubben - også i påklædningen!

Ad 4:

Punktet udsat til næste møde.

Ad 5:

Ideen med klubfest samme dag som klubmesterskaber og med event for ”Årets atletikklub i DAF” bliver ikke realiseret, da der nu er udmeldt en anden dato for klubfest. Vi fortsætter alligevel med at arrangere klubmesterskaber den 24. oktober fra kl. 13 med 100 m, 800 m, 5000 m, længdespring og kuglestød for alle aldersgrupper og alle afdelinger af Viborg AM.

Ad 6:

Det bliver snart muligt at købe klubtøj med det nye logo. Farverne bliver: Overtræksjakke og bukser sort, fælles T-shirt for alle afdelinger hvid, konkurrencedragt gul singlet/top og sorte bukser.

Ad 7:

NVJ-mesterskaberne blev godt afviklet. Stafetmarkeringerne var dog svære at finde, de skal markeres bedre inden næste år.

På NVJ-årsmødet vil vi, Stoholm og Viborg, foreslå at slette ældste gruppe, der kun havde 1 deltager i år. Gruppen indtil 9 år foreslås delt op i -7 og 8-9 år. Det vil gøre gruppen lettere at håndtere (og kortere ventetider for børnene) og sikkert få flere af de yngste til at deltage. Medaljeløbet bør så kun være for -7 år. Beslutningen herom ligger på NVJ-årsmødet i november.

Ad 8:

Sociale tiltag:

Der laves igen et julearrangement for børnene, tages op til næste møde.

Træningslejren i Hvide Sande den sidste weekend i april opprioriteres, det er en god start på stævnesæsonen, både socialt og stævnemæssigt, også for nye atleter. Gerne bustur igen!

Kurser/møder:

I marts måned søges et internt trænerkursus afviklet, gerne med Charlotte V. Jensen som instruktør.

Stævnemedhjælperkursus(dommer) efter DAF’s princip med udlevering af ”Pixi-bog” søges gennemført i foråret.

Et forældremøde gennemføres også til foråret, da vi har fået mange ny børn (og dermed nye forældre).

Ad. 9:

Næste møde torsdag den 29. oktober kl. 18.

Ad. 10:

Viborg AM er den 13. og 14. marts arrangør af DM i kort og lang cross. Der er planer om at arrangere et crossløb for børn på ruten før DM løbene en af dagene. En god aktivitet at træne til i vintersæsonen for børnene.

 

Ref: SS

Atletikudvalgsmøde torsdag den 12.11.2009 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 22.9.2009
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Trænersituationen, status
  4. Julearrangement for børnene
  5. Elitepolitik
  6. Evaluering af:
    Klubmesterskaberne den 24. oktober
  7. NVJ årsmøde i Herning den 18. november
  8. Status på kommende arrangementer:
    Julearrangement
    Cross 13. eller 14. marts
    Hyttetur/træningslejr
    Trænerkursus
    Stævnemedhjælperkursus
  9. Næste møde.
  10. Eventuelt.

 

Referat

Deltagere: Michael Elkjær, Brian Brøgger, Tom Pedersen, Sonja Stigsen.

 

Ad 1:

Godkendt

Ad 2:

Godkendt

Ad 3:

Trænersituationen lige nu er, at der er passende antal trænere til det antal børn vi har. Til foråret laver vi et internt trænerkursus for nuværende (og kommende) trænere, 10. april er foreslået som udgangspunkt. Inden forsøger vi at hverve nye trænere. Vi kan ikke lave et reklamefremstød for flere børn, uden at trænerstanden også udbygges.

Ulla Jacobsen tager på børnetræner kursus inde, i Århus 21. og 22. november.

Vi skal være OBS på DAF’s kursuskatalog, der udkommer to gange om året, her er også dommerkurser m.m.

Ad 4:

Brian Brøgger arrangerer igen en bowlingaften fælles for mellem og store børn. Det var en succes sidste år, godt for børnene også at lave noget socialt sammen. Dato: Tirsdag den 15. december.

Ad 5.

Elitepolitikken bliver nok ikke helt klar til åbningen af den nye hjemmeside, men der arbejdes på sagen.

Ad.6:

Klubmesterskaberne den 24. oktober blev en succes med over 30 deltagere, der fik en god eftermiddag på atletikstadion. Næste år arbejder vi på at få arrangementet lagt tidligere på året, evt. 19. juni, måske i forbindelse med en fest. Vi vil lægge en trekamp ind, så man kan kalde sig klubmester, hvis man vinder sin klasse i trekamp. En T-shirt hvorpå der står klubmester kunne være det synlige tegn på værdigheden.

Ad. 7:

NVJ-årsmødet i Herning den 18. nov. Sonja deltager fra VAM, flere kan melde sig senest lørdag. Vi tilbyder at afvikle mesterskaberne igen, men har nogle ændringsforslag til klasseopdelingen.

Ad 8:

Status på arrangementer:

Julearrangement 15. dec. BB arrangerer, laver indbydelse og forhører om tilskud fra klubben.Cross 13. eller 14. marts Børne-crossløb ønskes om lørdagen, før DM i lang cross.Hyttetur/træningslejr Vi forsøger at få mange med til Hvide Sande 23.-24. april, som socialt arrangement uden forældre. Der søges tilskud til bus.Trænerkursus Gerne 10 april, Charlotte V. Jensen spørges.Stævnemedhjælperkursus Gerne 7. marts, Peter Woidemann, Skive spørges.

Ad 9:

Næste møde 7. januar 2010

Ad 10:

Eventuelt

Iben Lynggaard har ønsket at udtræde af atletikudvalget. Stor tak til Iben for arbejdet i klubben! Heldigvis er Iben villig til at være ”tilkaldevagt” både til træning og stævner, når det kniber.

Billedtilladelserne gennemgås, de manglende bliver spurgt igen.

Der er ønsker til indkøb af redskaber, bestyrelsen spørges.

 

Ref. SS

 

Atletikudvalgsmøde torsdag den 4. 2.2010 kl. 18.00 på Viborg Atletikstadion

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat fra 12.11.2009.
  2. Godkendelse af dagsorden - flere punkter til dagsorden?
  3. Generalforsamlingen den 22.02.2010, pokaler til børnene, hvem er kandidater?
  4. Ny hjemmeside, hvad skal på? Trænernes mail? Telefon? Billede? (Michael, kan vi se siden offline?)
  5. Sæsonplanlægning. NVJ-mesterskaberne falder sammen med bilfri søndag den 19.09.2010.
  6. Elitepolitik.
  7. Evaluering af: Julearrangement for børnene.
  8. Referat fra NVJ årsmøde i Herning den 9. december. Referat fra DGI årsmøde i Silkeborg den 28. januar.
  9. Status på kommende arrangementer:
    1. Cross 13.-14.03.2010
    2. Hyttetur/træningslejr: Hvide Sande 23.-24.04.2010
    3. Trænerkursus den 10.04.2010, ny dato skal findes
    4. Stævnemedhjælperkursus 7.03.2010
  10. Materialeønsker.
  11. Næste møde.
  12. Eventuelt.

Referat

Deltager: Tom Pedersen, Michael Elkjær og Sonja Stigsen.
Afbud: Brian Brøgger.

Ad 1:
Referat godkendt – dog bliver børne-crossløbet søndag den 14. marts og ikke lørdag den 13. marts.

Ad 2:
Godkendt.

Ad 3:
Kandidater til vandrepokalerne drøftet. Trænerne til de store spørges også.

Ad 4:
Ny hjemmeside skal indeholde trænernavn, evt. billede og mail, den enkelte skal give tilsagn før det offentliggøres.

Ad 5:
Følgende stævner er planlagt i NVJ/DAF regi:
23-24/4: Hvide Sande aktivitetsweekend
29/5: Herning Games
10/6: NVJ Stoholm
11/8: NVJ Ringkøbing.
17/8: Fællessamling i Skive
21/8: Regionsfinale
23/8: NVJ Skive
19/9: NVJ Mesterskaber (Ikke afklaret, skal flyttes)
I DGI regi er flg. Stævner planlagt:
11/5: Nålestævne Viborg
3/6: Nålestævne Herning
19/8: Stoholm
28-29/8: Landsmesterskaber Herning
12/9: DGI Mesterskaber (Amtsmesterskaber) Silkeborg.

Trænerne fra hver afdeling laver stævneplan for sine atleter, se flere stævner på terminslisten på DAF's hjemmeside.

Ad 6:
Udvalget, der tager sig af elitepolitikken udvides.

Ad 7:
Super god bowlingaften – stort set alle deltog og havde en kanon aften.

Ad 8:
Stævner se punkt 5. Der bliver et trænerkursus for hjælpetrænere i Herning fælles for DGI Midtjylland klubberne onsdag den 14. april. Vi forsøger at få en flok med. Flere klubber havde lige som os aflyst lignende kurser sidste år pga. for få deltagere – derfor prøver vi, om vi samlet kan blive nok.

Ad 9:
Cross 13.-14.03.2010: Børnecrossløb før lang cross om søndagen.
Hyttetur/træningslejr: Hvide Sande 23.-24.04.2010: Nordea Fonden søges om rejsetilskud, så vi kan gentage succesen med buskørsel.
Trænerkursus: Vi deltager i Herning den 14. april.
Stævnemedhjælperkursus 7.03.2010 skal flyttes til senere, dato ikke fastlagt.

Ad 10:
Der er ønske om indkøb af 10 returhække, 10 minihække og 4 store medicin-bolde.

Ad 11:
Næste møde torsdag den 18. marts.

Ad 12:
Distancegruppen kan godt tage mange flere børn. Vi vil lave en hvervekampagne med flyers ud til skolerne, målrettet til overbygnings-eleverne (måske fra 6. klasse). Gruppens trænere vil gerne på kursus, vi holder øje med kursusudbuddet.

Ref. SS

Vi bruger cookies, så du får en bedre brugeroplevelse. Ved at klikke dig videre på siden accepterer du, at vi bruger cookies.
OK, luk boks Cookie politik